Vimaanijohtaja avautuu

Vimaani = viestinnän ja markkinoinnin moniosaaja. Johtaja = ihminen, jonka vastuulla on se, että muut tekevät jotain. Avautuminen = tunteita herättävän asian kertominen, yleensä kiusallisella tavalla tai vääränä hetkenä.

Tiedättekö, mikä on tämän leirin tekemisessä parasta? Vastaus saattaa yllättää – tai ehkä ei
sittenkään. Se on nimittäin ihmiset.

Saan tehdä hommia ihan älyttömän lahjakkaiden ihmisten kanssa. Ihan oikeasti. Näiden tyyppien osaaminen ja innostus lyö minut ällikällä kerta toisensa jälkeen, ja inspiroi parempaan johtamiseen ja tekemiseen omalta puoleltani. En ole uskoa silmiäni, kun graafinen tiimi läväyttää silmilleni jotain uskomattoman kaunista. Jään joka kerta haukkomaan henkeäni, kun nettisivut päivittyvät, somepostaus saa sata tykkäystä enemmän kuin viimeksi tai kuulen markkinointitiimin uusimmista juonista. Sydämeni tykyttää hieman lujempaa, kun kuulen viestinnän uusimmista tuulista. Eikä se rajoitu vain omaan tiimiini, sillä osaamista, ihailtavaa motivaatiota ja hullun huikeita ideoita löytyy kaikkialta projektin uumenista.

Ehkä se olen vain minä, mutta mikään ei ole innostavampaa kuin muiden innostus. Kutsun sitä innostusinnostukseksi. Se on parhaita tunteita, mitä on.

Eikä siinä kaikki! Näiden ihmisten kanssa on hyvä olla. Kerran jos toisenkin olen iloinnut monta päivää etukäteen siitä, että saan viettää aikaa oman tiimini kanssa. Vaikka edessä odottaisi kolmen tunnin kokousrupeama, en valita. Ja monesti hengailu jatkuu kokouksen jälkeenkin. Leffareissuja ja illanistujaisia tulee sovittua kuin itsestään. Suunnittelemme tiimipaitoja ja nauramme vatsat kipeänä samoille tyhmille vitseille. Palaamme aina uudestaan esityslistan kohtaan neljä. Hajoilemme samoille ongelmille ja keksimme hetken (tai vähän pidemmän hetken) niistä valitettuamme ratkaisut. Kehumme, sparraamme ja halaamme.

Ja koska julkinen kiittäminen on lempiasioitani: kiitos siitä, että olet mukana ja teet hommia Kliffan eteen päivä toisensa jälkeen! Ja jos et vielä tee, niin älä jätä tätä mahdollisuutta käyttämättä. Itse voin ainakin sanoa, että olisi ollut suuri virhe jäädä pois.

 

Sanni

Varapäävimaani eli Viestintä- ja markkinointijohtajan kakkonen